Увійти

Увійти Закрити
---

ДНЗ №17 - Школа здоров’я, м. Полтава

---

Як підготувати дитину до дитячого садка

Друк

Прихід у дитячий садок — перший серйозний етап соціального життя дитини. Досі вона спілкувалася тільки з членами родини, приятелями — сусідами або з тими, кого дорослі запрошували у дім. І от — багато незнайомих облич, нова обстановка... У дитячих садках працюють досвідчені, кваліфіковані вихователі, які зуміють ввести ваше маля в колектив, адаптувати його до нових умов. У принципі, якщо мати в силу обставин змушена буде залишити дитину на цілий день — великої біди не станеться. Проте краще, звичайно, поступове звикання. Поки дитина приглядається до нових товаришів, цікавиться новими іграшками, побудьте-неподалік. Коли через півгодини або годину після приходу переконаєтеся, що дитина почувається спокійно, лагідно скажіть їй, що вам треба йти, що невдовзі ви прийдете по неї й заберете додому. Якщо навіть маля трохи поплаче без вас, вихователь зуміє утішити й забавити дитину. Спершу залиште її в садку на кілька годин, потім — на півдня. Невдовзі все ввійде в належний ритм. Різноманітні іграшки, можливість гратися з іншими дітьми швидко зацікавлюють малят, і вони звикають до садка. Найголовніше, щоб перші враження були позитивними. А для цього дамо батькам кілька практичних порад.

Розповідайте дитині якомога більше доброго про садок і активно привчайте її до самостійності. В колективі добре закріплюються навички самообслуговування, але закласти їх належить у сім'ї, ж і навички гігієни.

Батьків часто турбує, як одягати дитину для дитсадка. Насамперед так, щоб її було зручно. Одяг має бути міцним, не ускладнювати рухів дитини (під час бігу, стрибків, лазіння тощо) і таким, щоб малюк сам міг вільно роздягатися й одягатися. Привчіть дитину правильно поводитися зі «змійкою», надягати шапку, знімати і взувати черевички (хай взуття буде досить просте, аби дитині не доводилося вибиватися із сил, стягуючи його з ніг). Безумовно, матері простіше самій одягти і роздягти дитину, але варто бути терплячими - нехай учиться самостійності, дорослішає. Перетворіть цю «процедуру» на цікаву гру.

Дитина ще вдома повинна привчитися вішати або акуратно складати свій одяг, давати раду іграшкам, правильно поводитися з олівцем, клеєм, іншими предметами. Щоб полегшити перебіг адаптації, заздалегідь учіть малого науки спілкування з іншими: поясніть, що таке дружба, чому треба йти на поступки, рахуватися з чиїмись інтересами. У великих сім'ях взаємини між братами і сестрами допомагають малюку легше пристосуватися до колективного життя. Коли ж дитина росте в сім'ї одна, можна домовитися з іншими родинами щодо організації спільних ігор дітей. Добере також ходити гуртом на прогулянки, екскурсії. Все це не лише, збагатить дітей новими знаннями та уявленнями, а й зробить їх комунікабельними.

Батьки і вихователі — перші впроваджувані рідної української мови в душу і розум дитини. Якщо дорослі спілкуються з дітьми чистою, барвистою мовою, вона обов'язково перейме їхній стиль. Але так само переймає вона й суржик, грубі висловлювання, жаргонізми. Пильнуйте себе! Проте самого наслідування дорослих і запам'ятовування замало для оволодіння вмінням говорити правильно і красиво. Потрібна цілеспрямована робота над розвитком усного мовлення. Це важливо й у тому ракурсі, що в садку дитині часто доводиться розповідати про поїздки і мандри, які вона здійснила з батьками, про те, що вона бачила, чула і робила. І такого мистецтва розповіді теж треба навчити ще до вступу у дошкільний заклад. Нехай дитина розповідає татку з мамою про те, що бачила у дворі, парку, зоопарку, музеї тощо. Привчившись правильно висловлювати свої думки і вільно оповідати про цікаві для неї події, маля в подальшому убезпечиться від комплексу "мовчальника".

Диференціювання дітей на таких, для кого природним є російське, українське чи мішане мовлення — основний методичний підхід до оволодіння спорідненою мовою. Якщо маля виховується в російськомовній сім'ї, у нього довше формується механізм іншої мови. Тут зразкова українська мова у дорослих особливо важлива. Утім, удосконалення рідної мови потребують і діти з україномовних сімей. На них спирається вихователь, використовуючи в різних ситуаціях їхні природні можливості й залучаючи до спілкування з однолітками рідною мовою.

Ще один важливий аспект: батькам належить знати стадії росту і розвитку дошкільників, а також їхні індивідуальні особливості. Ріст і розвиток дитини - складний процес, одним з компонентів якого є формування рухів. Кожен віковий період - це активне оволодіння дитиною певними руховими діями. На час приходу в дитсадок малюк, як правило, навчається бігати, стрибати, вилазити на висоту, підлізати під предметами тощо. В тім, здатності дітей на третьому році життя не однакові. По-перше, через те, що ставлення до фізкультури в різних сім'ях вельми відмінне. Одні батьки дають дитині рухову волю - тоді вона природно реалізує свої можливості, інші стримують рухову ініціативу, через що маля, бува суттєво відстає від однолітків у дитячому садку. В тім, ніколи не пізно надолужувати втрачене, хоча для цього знадобиться не один місяць. Тому не варто завчасно записувати своє дитя в «спортивні невдахи».

Регулярні фізкультурні заняття в дитсадку підтягнуть хлопчика чи дівчинку до належного вікового розвитку рухів. А такі самі регулярні заняття вдома допоможуть дошкільняті полюбити фізкультуру всерйоз і надовго.

Пошук

Новини садочку

  • 1
  • 2
  • 3

Від серця до серця

5 квітрня 2018 року відбувся благодійний ярмарок - розпродож декоративних та кондитерських виробів "Від срця до серця". Зібрані кошти передані мамі Кадирової Жені на лікування дитини. Родина дівчинки та колектив закладу щиро...

06 квіт. 2018

Весняний тиждень канікул

30.04.2018 р. в ПДНЗ пройшла спортивна розвага для дітей та батьків старшої групи «Ластівка» в рамках канікулярного Дня здоров’я. Великий заряд бадьорості отримали діти та дорослі.  

06 квіт. 2018

Готуємося до прийому дітей-новачків

18 та 20 квітня 2017 р. пройшли настановчі збори для батьків дітей, які поступають до ДНЗ цього літа. Рекомендації щодо підготовки малечі до адаптаційного періоду в ДНЗ та вдома надали: завідувач, практичний психолог,...

22 квіт. 2017

Презентуємо досвід роботи

Педколектив ДНЗ готується до участі в обласному етапі Всеукраїнського фестивалю-огляду кращого досвіду з організації просвіти батьків вихованців ДНЗ та СНВК "Джерело батьківських знань, який відбудеться у травні 2017р.

22 квіт. 2017

Традиційне святкування

13.04.2017 р. Педколектив та батьки вихованців закладу продемонстрували свої творчі знахідки на щорічному пасхальному ярмарку "Великодня писанка"  біля театру М.В.Гоголя. Великий інтерес відвідувачів визнали поробки, які представляли групи "Дзвіночок", "Ластівка", "Сонечко", "Вишенька".

15 квіт. 2017

На пям'ять про дошкільні роки

10.04.2017 р. "Алея випускників" на території ПДНЗ поповнилася ще на декілька об'єктів. На пам'ять про своє дитяче життя у дитячому закладі діти старших випускних груп "Вишенька" та "Калинка" разом з батьками посадили фруктові дерева...

15 квіт. 2017

Спорт для всієї родини

7.04.2017 р. діти середньої групи №1 "Дзвіночок" разом з батьками прийняли участь у "Спортивній годині по п'ятницях" під керівництвом інструктора з фізичної культури Арнаутової О.А. Займатися цікавою справою великою компанією - велика насолода!

15 квіт. 2017

День здоров'я

7.04.2017 р. в ДНЗ пройшов тематичний День здоров'я під девізом "Диво-посмішка чудова у дитинки, що здорова", присвячений Всесвітньому дню здоров'я. Різноманітні заходи охопили вихованців та їх батьків.

15 квіт. 2017

Навчаємо майбутніх вихователів

С 27.03.2017р. в ДНЗ розпочалася навчальна педагогічна практика студентів групи ДВ-27 ІІ курсу кафедри "Дошкільної освіти" ПНПУ ім. В.Короленка. Установча конференція відбулася за участю керівника практики, викладача Карапузової У.В.

02 квіт. 2017