Увійти

Увійти Закрити
---

ДНЗ №17 - Школа здоров’я, м. Полтава

---

Елементи кольоротерапії в роботі вихователя ДНЗ

Друк

ДОБІРКА ІГОР, ЩО СПРИЯЮТЬ

КОЛЬОРОВОМУ СПРИЙМАННЮ ОТОЧЕННЯ

ТА ОЗДОРОВЛЕННЮ ДИТЯЧОГО ОРГАНІЗМУ

Який колір зник?

Мета: закріпити знання основних кольорів; розвивати увагу, зорову пам'ять.

ХІД ГРИ

Перед дитиною розкладені кольорові олівці чи фломастери (шість основних кольорів), її просять уважно подивитися на них і запам'ятати кольори. Потім дитина заплющує очі, дорослий забирає один із предметів. Завдання для малюка: розплющити очі і сказати, олівець якого кольору зник.

Різнобарвні галявини

Мета: вправляти дітей у розрізненні та називанні основних кольорів шляхом зіставлення.

ХІД ГРИ

Викласти на столі великі аркуші кольорового паперу — галявини. Дітям роздати по декілька симетричних іграшок різного кольору. Ігри на розвиток відчуттів і сприймань

Запропонувати викласти іграшки на галявині відповідного кольору. Звернути увагу дітей на те, що різні предмети (квітка і неваляйка) можуть бути одного кольору, що є однакові предмети (жовта і синя квітка), але галявини в них різні. Якщо дитина буде збирати разом схожі предмети різних кольорів, показати їй, що не у всіх іграшок колір зливається з кольором галявини.

Знайди собі пару

Мета: закріпити знання кольорів, розуміння слів «однакові», «парні»;   виховувати   увагу, швидкість реакції на слово.

ХІД ГРИ

Вихователь пов'язує на руці кожної дитини стрічку. Колір стрічок різний: червоний, жовтий, зелений і т. ін. Він повторюється, щоб діти могли знайти однаковий і утворити пару.

Пов'язавши стрічку на руку, вихователь дає можливість дітям подивитися на неї, погратись, з'ясовує, як малюки розрізняють кольори:

Олю, у тебе якого кольору стрічка? а в тебе, Володю? у кого однакового кольору стрічки, підніміть їх угору.

Так вихователь підводить малюків до розуміння правил гри. Потім промовляє:

— Діти, зараз ми пограємо. Ви будете бігати по кімнаті, хто куди захоче. А коли я скажу: «Знайди собі пару», — ви будете шукати того, у кого стрічка такого ж кольору.

Кольорові круги

Мета: вправляти   дітей   у розрізненні   основних кольорів, розмірів   предметів,   розвивати пам'ять, мовлення.

ХІД ГРИ

Перед дитиною розкладіть по порядку чотири круга різного кольору і

розміру, які відрізняються в діаметрі один від одного на 0,5 см.

Попросіть дитину покласти круги один на одного по порядку від найбільшого так, щоб було видно колір кожного круга. Нехай маля по порядку назве всі кольори кругів, від найбільшого до найменшого, і навпаки.

Попросіть покласти всі круги . у зворотному порядку, починаючи з найменшого, так, щоб круги закривали і приховували один одного.

Великий чарівник

Мета: закріпити знання кольорів, розвивати дрібну моторику рук, мовлення, уяву.

ХІД ГРИ

Дитині пропонують перетворитися на Чарівника і «намалювати» «зелений світ», «червоний світ» і т. ін. В подальшому малюнки можна обіграти. Наприклад, складати за ними казки, змінювати їх, додавати героїв, домальовувати деталі.

Найкращий колір

Мета: закріпити з дітьми знання основних кольорів та їх відтінків, геометричних форм; вправляти дітей у порядковій лічбі в межах 10; розвивати мислення, пам'ять, увагу.

ХІД ГРИ

Попередньо підготуйте і роздайте кожній дитині десять різнокольорових

квадратів.

Попросіть дітей розкласти квадратики за кольоровою перевагою, тобто на перше місце покласти квадратик того кольору, який їм найбільш* подобається, і т. ін.

Потім запропонуйте дітям пояснити, чому ті чи інші кольори подобаються їм більше або менше. Примітка

1.  У ході виконання завдання доречно ставити питання (на вправляння в порядковій лічбі: «На першому місці в тебе квадрат якого кольору? а на третьому, п'ятому?» і т. ін.).

  1. Можна запропонувати дітям визначити найулюбленіші кольори всієї групи, доповнити елементи дизайну відповідної кольорової: гами.
  2. Прочитати дітям декілька віршів різних поетів і попросити їх відповісти, який колір асоціюється в них із цими віршами.

4.  Попросити дітей пояснити значення висловів, що складаються з назв

кольорів: зелена нудьга, сіре життя, рожеві мрії, білі ночі та ін. До   найбільш   образних   і   оригінальних   пояснень   запропонуйте   дітям намалювати картинки.

Червоний, жовтий,  синій

Мета: закріпити вміння розрізняти та називати кольори та їх відтінки.

ХІД ГРИ

Запропонуйте дітям стати в коло, витягнути руки вперед, стуливши долоні. На долоні розкласти декому з дітей кольорові предмети чи іграшки. Діти говорять хором:

Червоний, жовтий, синій —

Вибираєм колір милий!

Ті, у кого в руках кольорові предмети, вибігають на середину кола і показують свої кольори, називають їх по черзі. Решта дітей, що стоять в колі, називають предмети чи явища цього кольору. Діти, що не змогли назвати предмет певного кольору, залишаються в колі, але з гри вибувають. Перемагає той, хто залишиться останнім. Той чи інший колір має пройти один-два круга, перш ніж діти почнуть розігрувати наступний колір. Після гри запропонувати дітям намалювати, як веселка розфарбовує землю в різні кольори.

Різнокольорові казки

Мета: закріпити вміння розрізняти і називати кольори та їх відтінки.

ХІД ГРИ

Ця гра може бути продовженням попередньої. Із перерахованих предметів того чи іншого кольору, запропонуйте дітям придумати казку.

1.  Початок гри повторюється, а діти, що стоять всередині кола, говорять перше речення казки свого кольору, а потім решта дітей по черзі додають по одному реченню.

  1. Казку складає від початку і до кінця переможець попередньої гри.
    1. Всіх дітей поділити на 7 груп (7 кольорів веселки), кожна група складає казку свого кольору.
    2. Кожне речення казки починається з нового кольору спектру. Виходить «веселкова казка».
    3. Кожна дитина придумує і малює казку свого улюбленого кольору. Із малюнків та казок, записаних дорослим, оформляється стенд «Казкова палітра землі».

Різнокольорове сонечко

Мета: розвивати    вміння    розрізняти    кольори, творчу уяву.

ХІД ГРИ

Роздайте дітям кольорові картинки і запропонуйте їм придумати і намалювати веселу історію про те, як сонечко на один день стало синім, зеленим, коричневим і т. ін. Наприклад: одного разу сонечко вирішило піти до зеленого гаю. Коли воно втомилося і лягло перепочити під зеленою берізкою, берізка вирішила подарувати йому свій зелений колір на один день. Подивилися на нього пташенята, звірята — і не впізнали.

Відгадай колір

Мета: розвивати вміння розрізняти кольори, творчу уяву.

ХІД ГРИ

Одну дитину попросити, вийти з кімнати. Решті дітей запропонуйте задумати якийсь колір і відобразити його жестами. Наприклад, якщо задумати зелений колір, то хтось доторкнеться до зеленої стрічки, хтось буде колихатись, як дерево, хтось — поливатиме травичку. За цими діями, жестами дитина, що виходила, має відгадати задуманий колір. У гру можна грати групами

Що якого кольору?

Мета: розвивати вміння розрізняти кольори, творчу уяву.

ХІД ГРИ

Роздати дітям кольорові олівці чи маркери, фломастери. Називати предмети, а діти по черзі малюватимуть кружечок такого кольору, як цей предмет, якщо вони чогось не знають — ставлять прочерк. Наприклад: трава, апельсин, мак, тигр. Виграє той, у кого найбільше кружечків.

Мій улюблений колір

Мета: розвивати вміння розрізняти кольори, творчу уяву.

ХІД ГРИ

Запропонуйте дітям по черзі назвати різні предмети та явища найулюбленішого кольору. Наприклад, якщо улюблений колір блакитний, це можуть бути бант, волошка, небо, пролісок.

 

 

Колір музики

Мета: вчити передавати мелодію за допомогою кольору.

ХІД ГРИ

Увімкніть спокійну мелодію і запропонуйте дітям намалювати під цю музику кольорові картинки. Можна запропонувати дітям декілька уривків для прослуховування. Потім малюнки дітей склеїти в загальний кольоровий колаж.

Кольорова вікторина -1

Мета: закріпити з дітьми знання кольорів веселки, розвивати образну уяву, мислення, пам'ять; вчити працювати в міні-колективі, виражати словом, малюнком власні думки та емоції.

ХІД ГРИ

Запропонуйте дітям   «Кольорову вікторину».   Діти   можуть брати участь у ній невеличкими групками. Завдання:

1.  Які географічні кольори ви знаєте (кольори морів)? (Чорне,   Червоне, Біле, Жовте)

  1. 2. Перерахуйте   різні    предмети   або   поняття   за   кольорами   веселки (червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий):

а)    зі світу речей;

б)    зі світу рослин;

в)    зі світу тварин.

3.    Пригадайте     вірші,     пісні,     вирази,     в    текстах    яких     вживається
будь-який колір.

4.   Запропонуйте дітям послухати спокійну музику і намалювати під цю
мелодію кольорові картинки. Потім малюнки можна поєднати в загальну
кольорову картинку.

 

 

З авторського досвіду роботи

вихователя Нікітіної Н.В.

«Використання елементів кольоротерапії

в роботі вихователя»

Рекомендовано вченою радою ПОІППО ім. М.Остроградського, 2014 р.

Пошук

Новини садочку

  • 1
  • 2
  • 3

Веселі сніжки

Не дивлячись на те, що осінь, а вже випав перший сніг. Яка це радість для малят! Саме тому ми вирішили провести змагання між Старшими групами "Сонечко" та "Ромашка"

23 лист. 2018

Виставка ігрового обладнання з ОБЖД у КЗ «ПДНЗ (ясла-садок) № 17 «Школа здор…

На виконання річного Плану роботи педколективу по ОБЖД в закладі відбувся ряд  заходів. Серед них – виставка ігрового обладнання  та дидактичних  матеріалів для роботи з дітьми раннього та дошкільного віку, яка була організована...

22 лист. 2018

Робота з пластиліном "Осіннє дерево"

Відбулося тематичне заняття в старшій групі "Сонечко" за темою робота з пластиліном "Осіннє дерево"

19 лист. 2018

День цивільного захисту в ПДНЗ

З погляду на те, що діти та дорослі у нашому суспільстві все частіше стикаються з  випадками нестандартних та надзвичайних ситуацій, 2 рази на  навальний рік під час Тижнів безпеки...

22 жовт. 2018

Тиждень безпеки в ДНЗ: екскурсія до пожежної частини

З 16 по 19 жовтня  2018 року в КЗ ПДНЗ (ясла – садок) № 17 «Школа здоров’я» пройшов осінній  Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності з метою профілактичної роботи...

22 жовт. 2018

Святкуємо День міста

22 вересня 2018 р. У рамках святкових заходів до Дня міста Полтава у парку відпочинку «Перемога» творча група закладу презентувала екологічну композицію «Полтавське подвір’я»

28 вер. 2018

Святкуємо День міста

21 вересня 2018 р. Педколектив разом з дітьми та батьками організували вуличну виставку квітково – овочевих композицій «Полтава у квітковому вінку»

28 вер. 2018

На порозі Дня дошкільної освіти

15 вересня 2018 р. Трудовий колектив закладу відвідав м. Дніпро. Екскурсійну поїздку організували адміністрація ПДНЗ та профспілковий комітет  до Дня працівників дошкільної освіти

28 вер. 2018

ВІДКРИТТЯ ОЛІМПІЙСЬКОГО ТИЖНЯ

10 вересня 2018 року дитяча родина закладу приймала учать в урочистому відкритті Олімпійського тижня, присвяченого Дню фізичної культури та спорту. Все відбувалося як у дорослих: спортивні марші, привітання групових команд фізкультурний флешмоб. Почесне...

10 вер. 2018