Увійти

Увійти Закрити
---

ДНЗ №17 - Школа здоров’я, м. Полтава

---

Робота з проектами

Друк

Педагогічний авторський проект “Формуємо майбутнього патріота”.

 

Автор: Бродська Вікторія Вікторівна

Вихователь ДНЗ (ясла – садок) № 17 “Школа здоров’я”

 

Тема:

Людина починається з Любові, Відданості, Доброти.

Мета:

Становлення патріотичного світогляду, формування шанобливого ставлення до традицій, звичаїв, культури народу України, забезпечення нерозривної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, історії та сучасності рідного міста, бажання поліпшувати його в майбутньому дорослому житті.

Завдання:

1. Збагатити мову дітей словами й словосполученнями “улюблена іграшка”, “колядка”, “щедрівка”, “закличка”, “родинне дерево”, “родовід”, “екскурсія”, “рідний край”, “Батьківщина”.

2. Уточнити та закріпити знання дітей про взаємовідносини в сім’ї, тандеми: дитина – дитина, дорослий – дитина, молодий – старий, жінка – чоловік.

3. Розвивати вміння співчувати, турбуватися, логічно мислити, робити висновки.

4. Спонукати до використання у повсякденній мові українських фольклорних малих форм, приказок, забавлянок, загадок, віршів.

5. Виховувати шанобливе ставлення до рідної природи, людей, об’єктів рідного міста, бажання берегти і поліпшувати оточуючий світ.

Тривалість реалізації проекту:

Три календарні роки з дітьми молодшого, середнього, старшого дошкільного віку.

Принцип реалізації проекту:

Від розвитку в дітях вміння любити, турбуватися про іншого за допомогою улюбленої іграшки, через прихильність, любов, турботу, повагу до близьких людей, сім’ї, до виховання почуття гордості, любові до рідного міста.

Показники засвоєння змісту:

Діти знають свій родовід, мають досвід у екскурсійному відвідуванні визначних міст Полтави. У дітей сформовані шанобливі почуття до культури, історії, сучасності рідного міста, діти прагнуть берегти й покращувати оточуючий світ.

 

Орієнтовні етапи становлення патріотичної свідомості дітей

Молодший дошкільний вік

1.Батьківськи збори “Будуємо осередок любові, тепло і затишок для дитини вдома за допомогою улюблених речей”.

2.Фотовиставка “Моя улюблена іграшка”.

3.Індивідуальні бесіди з дітьми за фотографіями “Моя улюблена іграшка”.

4.Складання маленьких оповідань для інших дітей за фотографіями.

5.Вивчення колискових для улюблених ляльок та м’яких іграшок  “Котику сіренький”, “Ходить сон коло вікон”.

6.Проведення с-р ігор “Нагодуємо ляльку”, “Ведмедик хворіє”, “Будуємо гараж для машини”.

7. Орієнтовні заняття: мовне “Подорож в країну зламаних іграшок”,  образотворча діяльність  “Фартушок для ляльки”, конструювання “Хатинка для звірят”.

8. Дид. ігри “Вгадай за описом”, “Хто як кричить”, “Чарівний мішечок”.

9. Виставка: ”Моя перша книжечка”.

10. Приділяємо увагу кожній книжці. ”Вечори улюбленої книги”.

11. Вивчення віршів, потішок, забавлянок з улюблених книг.

12. Інсценізація улюблених казок.

13. Малювання ілюстрацій до вивчених творів.

14. Конструювання з паперу “Книжечки”.

15. Дид. ігри “З якої казки?”, “Продовжи потішку”.

16. Залучення батьків до сумісної роботи разом з дітьми у дитсадочку. “Лікарня для іграшок та книжок”.

 

Середній дошкільний вік

1. Батьківські збори “Міцна родина – весела, здорова, щаслива дитина”.

2. Заохочувати батьків складати разом з дітьми родинне дерево або родовід сім’ї.

3. Виставка “Квітучий сад родинних дерев”.

4. Індивідуальні бесіди з кожною дитиною “Я горджуся своєю родиною”.

5. Складання кожною дитиною розповіді “Моя сім’я” за допомогою “родинних дерев”.

6.С-р ігри “Дім”, “Сім’я на прогулянці”, Готуємо обід для родини”.

7. Дид. ігри “Злови і назви”, “Скажи пестливо”, “Що потрібно для роботи”.

8.Орієнтовні заняття: мовні “З бабусиної скрині”, “В гості до села”; образотворча діяльність  “Портрет матусі (тата, бабусі)”, “Чашка для сестрички”, “Бабусин рушник”, “Листівка на свято”; конструювання “Будинок для моєї родини”, “Гараж для машини тата”, “Бабусина кухня”.

9. Конструювання з паперу: “Намисто для мами”, “Книжка для братика”, “Кошик для дрібничок”.

10 Вивчення колискових “Мати сина колихала”, “Ходить сон по долині”. Вивчення мирилок, закличок, загадок, приказок про сім’ю, мир, злагоду, дружбу.

11. Читання творів: Л.Коломієць “Є сестричка в мене”, “Працьовита в нас сім’я”, “Татова порада”, Н.Забіла “Мамине свято” та інші.

12.Запросити батьків на вечори спогадів – розповідати дітям про прадідусів і прабабусь “Пам’ятаємо рідних”.

13. Музичне заняття з виступом батьків “Мамина пісня”.

14. Зустріч з бабусями “Традиції родини”.

15. Проведення українських народних та сімейних свят за участю батьків.

16. Вечорниці з батьками “Свято рідної мови”.

 

Старший дошкільний вік

1.Батьківські збори “Люби і знай свій рідний край”.

2. Залучення батьків до заходу “Допомагаємо дитині краще пізнати і полюбити своє рідне місто”. Індивідуальні екскурсії батьків з дитиною до визначних місць Полтави.

3. Виготовлення батьками разом з дітьми фотогазет про одне з визначних місць Полтави.

4.Виставка фотогазет.

5. Приділяємо увагу кожній газеті. Складання дітьми розповідей, за допомогою фотографій, про враження від екскурсії.

6. Екскурсії групою до об’єктів, розташованих на відстані  не більше ніж 1,0 – 1,5 км від дитсадочка. Знайомство з призначенням, архітектурою, історією об’єктів. ( Школа, магазин, аптека, пам’ятники, парки та інш.)

7. Знайомство з вулицею, на який розташований дитячий садок. Розгляд ілюстрацій, екскурсії по вулиці, розповіді дітей з власного досвіду.

8. Цільові прогулянки в природу ( парки, алеї, ставок, лук, лісопарк)

9. Вивчення віршованих творів про Полтаву та віршів патріотичного змісту. (Наприклад, “Облетів журавель”).

10. Читання оповідань про рідне місто.

11. Співання пісень патріотичного змісту ( “Полтавські галушки”, “Ми любимо всі наше місто яскраве” та інш).

12. Орієнтовні заняття: мовні “ Я по вулиці гуляю”, “Дуже раді ми гостям”; образотворча діяльність “Моє улюблене місце Полтави”, “Річка Ворскла”, “Пам’ятник Слави”, “Прапор Полтави”; конструювання “Вулиця Калініна”, “Школа”, “Зупинка тролейбусів”.

13. Дид. ігри: “Що є в моєму дворі”, “Вибери правильно ілюстрацію”, “Я – хазяїн двору”, “Відгадай, де я був”, “Допоможемо новенькому”, “Якби я був чарівником”.

14. Організація, разом з батьками, одноденного походу. “Ближче знайомимось з природою рідного краю”.

15. Запрошення батьків на зустріч з дітьми для проведення розповідей за темою: “Як моя праця допомагає розквітати рідному місту”.

16. Організація праці дітей в природі “Зробимо Полтаву гарнішою”.

 

Перелік зупинок на маршруті

1.Південний залізничний вокзал.

2.Краєзнавчий музей.

3. Пам’ятник Т.Г.Шевченко.

4. Музей-садиба І.П.Котляревського.

5. Біла Альтанка.

6. Успенський Собор.

7. Пам’ятник на місці відпочинку Петра I

8. Пам’ятник І.П.Котляревському.

9. Храм святих великомучениць Віри,

Надії, Любові та матері їх Софії.

10. Пам’ятник коменданту Полтави

полковнику О.С. Келіну і захисникам фортеці.

11. Пам’ятник М.В.Гоголю.

12. Пам’ятник нескореним полтавчанам.

13. Музично-драматичний театр ім. М.В.Гоголя.

14. Монумент Слави.

15.Адміністративний будинок міської ради.

15а. Братська могила російських воїнів,

що загинули у Полтавській битві 1709 року.

16.Музей Панаса Мирного.

Пам’ятник Панасу Мирного.

16а. Музей історії Полтавської битви.

Пам’ятник Петру I

17. Меморіальний комплекс Солдатської слави.

17а. Обеліск на місці російського редуту

на полі Полтавської битви.

18. Київський залізничний вокзал.

Гра « Подорож по місту Полтава»

Мета. Розширювати знання дітей про  рідне місто -  Полтаву. Ознайомити з історією міста та історичними пам’ятками. Формувати у свідомості дітей поняття «мала» і «велика Батьківщина». Пробудити почуття гордості за свій рідний край, свою Вітчизну. Збагачувати словниковий запас дітей. Виховувати патріотизм. Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, мовлення. Закріпити навички усної лічби, знання правил дорожнього руху та поведінки в транспорті.

 

Набір для гри.

  • Ігрове поле у вигляді карти Полтави з позначеним маршрутом і зупинками, біля яких наклеєні картинки або фотографії архітектурних споруд, пам’ятників тощо.
  • Іграшковий автобус (для колективної гри) і маленьки автомобілі (для індивідуальної гри).
  • Ігровий кубик.
  • Призові фішки (за кількістю учасників і завдань).
  • Картка з правилами гри.

 

Правила гри

  • Гра починається з першого кружечка, де на гравців чекає автобус (для колективної гри) або автомобілі (для індивідуальної). Перший гравець кидає кубик і пересувається по карті на стільки кроків (кружечків), скільки випало на кубику.
  • Кубики кидають по черзі. Кинувши, треба оголосити наступну зупинку. Діставшись до неї, гравець має розглянути і назвати будівлю, або історичну пам’ятку, розповісти про неї. За правильну відповідь гравець отримує призову фішку. Якщо він не знає відповіді, то її дає інша дитина, якій дістається за це дві фішки.
  • Рожевий кружечок означає, що треба рухатися за стрілкою, жовтий – рухатися за жовтими кружечками, смугастий – скористуватись світлофором.
  • Якщо кубик показує більше ходів, ніж залишилося до фінішу, хід передається наступному гравцю і так, поки не випаде необхідна кількість, оскільки «переліт» заборонено.

Підготовка до гри. Ведучий розкладає на столі ігрове поле – карту подорожі. Всі разом розглядають маршрут: від першої до останньої зупинки. Пересування доріжкою гравці здійснюють автобусом або легковими автомобілями.

 

З авторського досвіду роботи
вихователя Бродської В.В.
"Виховання майбутніх патріотів
через систему знань про рідне місто"
(Затверджено вченою радою
ПОІППО ім. В.Остроградського, 2009р.)

 

Авторський проект

«Організація спортивних прогулянок з дітьми на свіжому повітрі»

Автор:  Худолій Н.В.

вихователь – методист ПДНЗ (ясла-садок) № 17 "Школа здоров'я"

 

ЛЮТИЙ (молодша група)

М’яч на снігу

 

  1. Перехід до міста тренування
  2. Пригадування літніх та осінніх розважальних вправ з м’ячем (мовленнєва робота)
  3. Розучування нової загадки про м’яч
  4. Закріплення правил безпечного руху з м’ячем на ігровому полі.
  5. Вправи з м’ячем у парах:
  • «Прокати м’яч одне одному» (правою, лівою ногою; відстань 1,5 м))
  • «М’яч по колу» (обкотити м’яч навколо дитини, яка стоїть на місці, помінятися ролями)
  • «Забити гол у ворітця» ( ширина – 50 см; один забиває, другий  повертає м’яча на вихідну лінію – відстань 1,5 м, помінятися ролями)
  1. Хвилинки відпочинку: спостереження за спортивними іграми

старших дошкільників.

  1. Рухлива гра «Мій дзвінкий, веселий м’яч» (з ускладненням)
  2. Самостійні індивідуально-групові вправи:
  • «Прокати м’яч по сніговій доріжці» (5 м)
  • «Попади в коло» (Д – 60 90 см, відстань 1,5 -2 м;  кидати  м’яч у

коло  двома руками з різних точок за межами кола)

  1. Самостійна рухова діяльність: зі спортивними іграшками та інвентарем

Інвентар: м’ячі ризові середнього розміру для половини групи, ляльки у зимовому одязі,  спортивний інвентар та рухливі іграшки для самостійної діяльності.

 

ЛЮТИЙ (середня  група)

М’яч на снігу

 

1. Перехід до місця тренування.

2. Складання розповідей про м’яч за схемою (мовленнєва робота)

3. Пригадування вправ з м’ячем  на місці та з пересуванням уперед.

4.Закріплення правил безпечної поведінки під час ігор та вправ з м’ячем

5. Фізкультурна розминка для ніг (фронтально):

  • «Рівновага» (підняти ногу, зігнути в коліні, стійка на одній нозі, змінити ногу)
  • «Стрибки» (на одній нозі – ліва, права; на двох - на місці)
  • «Перестрибування» (через сніжку вільним способом)
  1. Елементи футболу:
    • ведення м’яча по прямій, по косій
    • забивання м’яча у снігові ворітця

7. Рухлива гра «Вибивач»  (з м’ячем;  роль ведучого виконує вихователь)

8. Самостійна ігрова діяльність з м’ячами, санчатами, предметами та

і        іграшками.

 

Інвентар: м’ячі  для половини групи, санки, іграшки для самостійної діяльності.

ЛЮТИЙ (старша група)

Футбол на снігу

 

1. Перехід до стадіону ПДНЗ. «Тренування футболістів»:різні види ходьби та бігу з подоланням природних перешкод.

2. Мовленнєвий ланцюжок: ключове слово «футбол» (мовленнєва робота)

3. Правила гри у міні-футбол (пригадування).

  1. Закріплення правил безпеки під час гри у футбол на снігу
  2. Розподіл дітей на підгрупи (2,4) «Розминка футболістів».

Індивідуальне вправляння:

  • ходьба з переходом  у біг навколо м’яча
  • стрибки навколо м’яча в лівий та правий бік
  • обводити м’яч навколо снігової кулі
  • забивання м’яча у ворота (відстань 5-8 м)

Вправляння у парах:

  • передача м’яча  одне одному у парах ( відстань 3-4 м)
  • зупиняти м’яча під час передачі внутрішньої стороною ступні
  1. Хвилинки фізичного розвантаження: формування ігрових команд (по 6 ігроків),  капітанів, воротарів.
  2. Гра «Міні-футбол» (2 тайми по 5 хв. з 5-тихвилинною перервою, у 2 таймі змінюють ворота)
  3. Самостійна ігрова діяльність з м’ячами, іграшками та санками.

 

Інвентар :матеріал для дослідів, ігровий щит «Сніговий дартц», санки, спортивний інвентар та рухливі іграшки для самостійної діяльності.

 

 

 

 

ЕКОЛОГІЧНИЙ АВТОРСЬКИЙ ПРОЕКТ

ТЕМА: ЕКОЛОГІЧНИЙ АУКЦІОН

Автор: Худолій Н.В., вихователь-методист

ПДНЗ (ясла-садок) №17 «Школа здоров’я»


МЕТА: Становлення екологічного світогляду, формування навичок гуманної та творчої взаємодії дитини старшого дошкільного віку з природою навколишнього світу.

ЗАВДАННЯ:

  1. Збагатити словник дітей сполученням «екологічний аукціон».
  2. Вчити робити висновки та встановлювати «природний ланцюжок».
  3. Закріпити та уточнити знання дітей про взаємовідносини рослин, тварин, людей та їх взаємодію з неживою природою: сонцем, повітрям, водою.
  4. Розвивати вміння логічно мислити, швидко діяти.
  5. Спонукати до використання в повсякденній мові прикмет, загадок, віршів, маленьких фольклорних форм екологічного змісту.
  6. Виховувати бережливе та відповідальне ставлення до природи, бажання її оберігати.

 

ТРИВАЛІСТЬ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ: Один календарний рік з дітьми старшого дошкільного віку.

Екологічний аукціон – як приклад нетрадиційних занять з дітьми дошкільного віку поряд з екологічним турніром, брейн-рингом, КВК, вікториною відноситься до підсумкових форм роботи, коли потрібно закріпити екологічні знання та виявити рівень їх засвоєння дошкільнятами.

Враховуючи те, що саме поняття «аукціон» є досить складним, краще використовувати цю форму роботи з дітьми старшого дошкільного віку під час підсумкових занять в кінці І-го півріччя або в кінці навчального року в розділах «Рідна природа» (пр.«Малятко»), «Віконечко в природу» (пр. «Дитина»), або «Сфера життєдіяльності «Природа» (пр. «Я у світі»).

Запорукою продуктивності та ефективності педагогічного впливу проекту є, звичайно, дитяча обізнаність в питаннях екології, екологічної культури, зміст та обсяг практичних навичок. Тому велика увага повинна приділятися педагогам підготовчій інтелектуальній освітній роботі з дітьми щодо формування базових екологічних знань.

Тематичні екологічні дні є чудовою формою надання комплексних знань дошкільнятам. Вони допомагають в цікавих та доступних прийомах та методах отримати різноманітну інформацію, навички, уміння та застосувати їх на практиці. Вони присвячуються конкретним природним об’єктам живої та неживої природи, космосу, природним явищам. А саме: День домашніх тварин, День води, День квітів, День дерева, День Землі, День осені, День птахів, День рослин, День Сонця, День лісу, День людини, День довкілля, День фруктів та овочів, День юного еколога, День скарг Землі  та овочів тощо.

Комплексний підхід до подачі матеріалу та особистісно-орієнтований підхід до дітей – головні ознаки  тематичних днів.

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ТА ПРОВЕДЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОГО АУКЦІОНУ

Аукціон – (з лат. auctio, англ. auctio) означає розпродаж товару, при якому покупцем становиться та людина, яка запропонує найбільш високу ціну. Основні правила проведення публічного аукціону:

-        дата та місце торгів оголошується заздалегідь;

-       потенційним учасникам торгів надається чіткий перелік товарів(у формі каталогу) та право попереднього огляду;

-       продаж проводиться одиничними зразками або партіями (лотами);

-       публічні торги організовує аукціоніст; людина, яка торгується зветься акціонером. Аукціоніст користуються при кінцевому визначенні переможця торгів дерев’яним молоточком, яким вдаряє по дерев’яній площинній підставці. Після удару продовження торгів суворо забороняється;

-       покупець – переможець пред’являє гроші та отримує свій виграш.

Організовуючи екологічний аукціон для дітей, педагог повинен провести його у формі своєрідної гри, де функцію грошей  несуть дитячі знання з питань екологічного виховання та природоохоронної роботи.

Підготовча робота до аукціону повинна передбачити такі моменти:

  • Перш за все поясніть дітям значення словосполучення «екологічний аукціон». Це можливо зробити під час мовленнєвого спілкування або у вільний час на прикладі невеличкого закладу у формі аукціону з участю 1-2 лотів – предметів. Якщо діти, на ваш погляд, не зовсім засвоїли основні правила гри, організуйте ще один аукціон, змінивши об’єкти торгів.
  • Підберіть або підготуйте разом з дітьми предмети продажу (лоти). Це можуть бути: готові предмети (листівки, календарики, книги, пазли, значки, настільні ігри тощо) екологічної тематики. Але краще, щоб предметами продажу стали поробки, які виготовлені дітьми на заняттях продуктивної діяльності під девізом «Нове життя старих речей», або «Подарунки від природи», «Подарунки для природи».
  • Заздалегідь підготуйте афішу аукціону, де зазначте дату проведення, загальну тему заходу. Поряд з афішею розмістіть виставку лотів. Діти повинні з ними ознайомитися. Зробіть для кожного предмету номерну картку (1, 2, 3,...). Для дітей-учасників також можна підготувати номерні значки або індивідуальні номерні таблички з ручками, як у справжніх аукціонерів.
  • В день проведення організуйте «аукціонну камеру» (місце продажу): розмістіть виставку предметів-лотів з номерними знаками; розставте стільці та інші меблі для дітей; приготуйте аукційний молоток та плоску дерев’яну дощечку, індивідуальні таблички для дітей; підберіть наочний, роздатковий, демонстраційний, музичний матеріали та ін.
  • Чітко засвойте схему проведення торгів: оголосіть номер лоту, назвіть його, покажіть. Поясніть зміст екологічного завдання або зачитайте питання. Нагадайте, що предмет отримає той покупець, який продемонструє найповніші знання та буде швидше реагувати, активно діяти. Віднесіться творчо до підбору прийомів надання екологічних завдань та запитань, що допоможе підтримувати дитячий інтерес. Стануть в нагоді:

–       традиційна «піраміда запитань»;

–       складання оповідань;

–       декламування віршів;

–       відгадування загадок;

–       дитячі коментарі;

–       дидактичні ігри;

–       евристичні бесіди;

–       придумування казок.

  • Налаштуйте дітей на дотримання черги при відповідях або виконанні індивідуальних дій. Допускаються також групові та колективні форми роботи.
  • Надайте можливість кожній бажаючій дитині виговоритися.
  • Разом з дитячим колективом зробіть висновки щодо теми питання та оберіть найкращого аукціонера. Наголосіть його ім’я, зробіть відповідний рух молотком, оголосіть: «Лот №... продано!» Передайте виграш переможцю, за який він боровся.
  • В кінці аукціону підведіть підсумки за традиційною схемою під час занять.
  • Введіть в аукціон фізкультхвилинки екологічної спрямованості.

 

 

План реалізації одноденного екологічного проекту

«Доглядай Землю плідну, як матір рідну», присвяченого Дню землі

Автор: Худолій Н.В.

вихователь – методист ДНЗ (ясла-садок) № 17 «Школа здоров’я»

Зміст навчально-виховної роботи

Група

Відповідальні

1.

Ранкові зустрічі на свіжому повітрі дітей та батьків:

Центральний вхід на територію ДНЗ – створення «Екологічної картини побажань Землі»;

Боковий лівий вхід на територію ДНЗ – складання «Екологічної скарги Землі»

Всі групи

Волошина Н.В

Яловега Н.А.

2.

Ранкова гімнастика на свіжому повітрі:

«Сонячні зайчики»

«Парад планет»

 

Мол.гр.

Сер.гр.

Ст.гр.

інструктор з ф/к

3.

Прогулянка – мандрівка Екологічною стежкою дитсадка (за авторським досвідом вихователя Волошиної Н.В. «Екологічна стежка. Виховуємо духовно, загартовуємо фізично»)

Яс.гр. «Гніздечко»  - зупинка № 17;

Яс.гр. «Колобок» - зупинка № 10;

Яс.гр. «Сонечко» - зупинка № 11;

Мол.гр. «Вишенька» - зупинка № 1;

Мол.гр. «Калинка» - зупинка № 22;

Сер.гр. «Полуничка» - зупинка № 15;

Сер.гр. «Ромашка» - зупинка № 13;

Ст.гр. «Дзвіночок» - зупинка № 19;

Ст.гр. «Ластівка» - зупинка № 20;

Ст.гр. «Веселка» - зупинка № 21

Всі групи

Волошина Н.В.

Вихователі груп

4.

Міні – лабораторія Землі (дослідницько-пошукова діяльність на групових майданчиках). Об’єкти: земля, пісок, пил, камінці тощо)

Садові групи

Вихователь-методист

Вихователі груп

5.

Фізкультурно - спортивні розваги

«Змагання маленьких зірочок»;

« Космічні старти»

 

Мол.гр.

Сер.гр.

Ст.гр.

інструктор з ф/к

Музичні керівники

6.

Година атракціонів (майданчик атракціонів)

Яс.групи

Вихователі

7.

Образотворча майстерня під відкритим небом. Написання колективної картини «Я маленька частинка Землі» (ІІ половина дня)

Всі групи

Вихователі

8.

Відкриття міні-акції «Слухняний фантик»

(тривалість: квітень-травень)

Всі групи

Вихователь-методист

9.

«Екологічний патруль по території ДНЗ» (спільна праця дітей, дорослих, членів трудового колективу з благоустрою)

Всі групи

Завідувач

Завгосп

 

 

 

Педагогічний авторський проект

освітньої роботи з дітьми середнього дошкільного віку

Автор: Волошина Н.В.

вихователь ДНЗ (ясла – садок) № 17 «Школа здоров’я»

Тема: «Дерева навчають, виховують, оздоровлюють, зміцнюють, милують»

Природа тішить око і милує,

й душа дитини, як весна, квітує.

Характеристика проекту:

-        За метою – інформаційно-продуктивний.

-        За змістом – інтегрований.

-        За кількістю учасників – колективний, розрахований на додаткову роботу з обдарованими дітьми.

-        За тривалістю – довготривалий.

-        За кінцевим результатом – теоретично – практичний.

Девіз : « Можна все зробити, якщо захотіти»

«Допоможи мені це зробити самому»

Мета проекту:

Забезпечити умови для розвитку життєво-компетентної особистості із сформованими базовими моральними рисами, здатної бути активним членом суспільства, адекватно реагувати на навколишню дійсність. Навчати через сумісний пошук рішень самостійно оволодівати нормами життя.

Завдання проекту:

-        Виховувати у дітей естетичне сприймання довкілля рідної природи : «Щоб свічечка  кожної дитини світила найясніше, активізуючи всі аналізатори, щоб дитина якнайповніше відчула світ звуків, запахів, фарб.»

-        Демонструвати взаємозв’язки у природі, переконуючи, що порушення одного із ланцюгів веде за собою зміни, відбувається «ланцюгова реакція».

-        Формувати у дітей природодоцільний світогляд та почуття відповідальності за те, що відбувається довкола неї і внаслідок її дій.

-        Розвивати потребу в реалізації власних творчих здібностей.

-        Розвивати пояснювальне, зв’язне, діалогічне мовлення, мислення, увагу, пам'ять.

-        Формувати суспільні мотиви праці.

-        Домагатися, щоб дитяча душа зростала чуйною, сердечною,

 

-        вдячною, совісною, працьовитою, яка на добре ставлення до неї завжди відповідатиме добром.

 

Осінь

Термін

Тема дня

Види організованої діяльності

Форми роботи протягом дня

Художня література та мистецтво

Фіксація результатів вражень  (продуктивна діяльність)

Вересень

Здрастуй деревце!

Заняття               «Мандруємо екологічною стежиною». Вибір свого дерева.

Бесіда: « Дерево – жива істота, спілкуємося з ним як з людиною , хоровод навколо берізки».

Д/г « Назви берізчиних друзів»

Вірш І. Черінь           « Осіння вистава»

загадки

Малювання

« портрет мого дерева»

Що ми знаємо про дерева?

Заняття – інтелектуальна гра

Кросворд. Вправа за таблицею         « Упізнай дерево»,  які бувають дерева ? Ліси?

Дискусія « Чи може дерево жити без кореня, листя»?

Д/г « Знайди свій листочок», « Від найменшого до найбільшого».

Репродукції картин із зображенням дерев восени

Фотографії «Ми і наше дерево»

Ліплення «Дари дерев».

Як дерева зустрічають осінь?

Цільова прогулянка з метою виявлення хворих та пошкоджених дерев

Д/г «Барви природи» Тлумачення прислів’я «На похилене дерево і кози скачуть»

Д/впр. «Листочок передавай – правила природи називай».

Р/г «Подорож за схемою. До загаданого дерева».

Скарбничка народної мудрості про дерева та здоров’я

Схематичне малювання екологічних знаків

Жовтень

Що потрібно нашому дереву?

Пошуково – дослідницька діяльність

Д/г «Придумай назву картинці».

Досліди: «Вплив світла, тепла, води, ґрунту на ріст».

Пдд- з термометром -  вимірювання температури на сонці та в тіні.

Пошукаємо прикмети на екологічній стежці. Народні порівняння «Гнучка, як верба»,

«Висока, як тополя»,

«Коренистий, як дуб».

Творчий проект- створення книжечки       « Наші перші відкриття»: схема перетворення від жолудя до дуба

Як тобі живеться, деревце?

Праця

Вивчаємо коріння

Обстеження «Яке химерне лісове коріння».

Згрібання опалого листя.

Валеохвилинка «Значення праці для здоров’я».

Гра – змагання «Хто більше назбирає каштанів»

 

Оповідання

В. Сухомлинського

« Старий пень».

Створення виробів з природного матеріалу для

«Міні – музею природи»

Дерева в осінніх шатах

Екскурсія у парк «До куточків невимовної красоти»

Хвилинки милування, фантазії, мислення,

Малорухлива гра « Ми   листочки»,

полювання, конкурсу на кращу паркову знахідку

 

Вірш Н. Забіла             « Осіннє листя»

А. Костецький

« Осінній клен »

Малювання:

техніка відбитка, монотипія

Листопад

Черпаємо

сили від природи

Заняття                 «Таємниця старого дуба».

Д/г « Який дуб?»; Досліди: «Що в листочку заховалось?», «Таємниця жолудя».

Проблемне запитання: « Чому дуб листя скинув?».

Хвилинки емоційно-чуттєвого спілкування: «Черпаємо сили від природи».

Читання екологічних казок «Про дідуся дуба та маленького жучка», «Чому дуб    узимку складає листя?» «Пригоди маленького жолудя».

Створення букетів з дубового листя; іграшок- саморобок з дідусевих онучат

Чим дерева відрізняються від кущів?

Комплексне заняття: « Гарна весна квітами, а осінь – плодами».

Р/г «Хто швидше збере урожай».

Соціально – моральні етичні задачі.

Гра – драматизація за віршем  Н. Забіли « Яблунька»

Оповідання            В.О. Сухомлинського

«Яблуко в осінньому саду».

Аудіозапис               П.І. Чайковський        « Осіння пісня»,

С.С. Прокоф’єв «Фея осені».

Виконання відбитків штампами з половинок яблук

В гості до вербиці

Спостереження міркування «Як верба приготувалася до зимового відпочинку?».

Р/г « Де були не скажемо, що робили – покажемо»

Д/вправа: Продовж розповідь: «Листочок змерз»,                  «  Деревам сумно, коли…»

Праця: назбирати вербових прутиків.

Вірш «Листопад»,

оповідання « Як хлопчик восени зламав гілочку верби».

Міні – виставка «Ой які гарні вироби з вербових прутиків» Художня праця

«Плетемо з прутиків косичку».

Коли деревам сумно?

Інтелектуальна розвага                         «Найрозумніший».

Д/г «Аукціон» (виставляють вироби з дерева)

Д/ігри та вправи «Хто більше назве, знає, пригадає….»

Фізкультхвилинка Осінній хоровод. Етюд. «Настрій дощу»

Репродукція картини

С. Сишко « Осінній мотив».

«Золотий вербовий вінок для переможця»

Малювання на вологому папері «Нема у світі негарних дерев»

Зима

Термін

Тема дня

Види організованої діяльності

Форми роботи протягом дня

Художня література та мистецтво

Фіксація результатів вражень  (продуктивна діяльність)

Грудень

Сплять засніжені дерева

Заняття фантазії і мислення під голубим небом.

Етюди-діалоги зі «своїми деревами»

Д/вправа «Мені деревце на вушко розповіло таємницю»

Скарги дерев: «Я маленька липка, не ламай мене…»

Д/г: До названого дерева біжи…»

 

Вірш А. Костецького

«Дерево».

Година реклами:

« Моє дерево взимку» (малюнок вугіллям на папері).

На гостини до хвойних дерев

Гра – драматизація.

Проблемне запитання: «Коли ялинки плачуть…»

Гра – драматизація «Росла в лісі ялиночка»

Прикрашання: «Кольорові льодинки – для ялинки».

Дихальна гімнастика: «Запашна хвоя», «Втомились – відпочиним».

Оповідання В. Сухомлинського

«Ялинка для горобчиків»

О. Онісімова      «Казка про яблуньку та ялинку».

Панорама добрих справ, виготовлення композицій з ялинкових гілочок, знайдених під час прогулянки.

Добрі справи взимку

Гуляй і придивляйся! Спостереження за деревами морозного дня.

Р/г «Горидуб».

Організація пташиної їдальні

Праця. Утеплюємо ніжки деревам.

Спостереження «Чому берізка відвернулась від клена?»

В. Біанкі «Хто не голодний, тому й  холод не страшний».

Разом з батьками.

Годівничка на моєму дереві.

Взимку снігурів годує, часом і людей лікує

Екологічний репортаж з горобинової галявини.

Метод-мікрофон «Компліменти дереву»

Обмін думками «Що потрібно знати про дерева»?

Д/г «Дерева – наші друзі»

ПДД- На скільки збільшилась наша горбинка?(висота, товщина стовбура, кількість гілок).

Загадки, скоромовки, прислів’я, приказки.

Ліплення «Горобинові грона заховались під снігом».

Січень

Дерева живі їх потрібно берегти

Екскурсія:          «Цікаві миттєвості» природи».

Д/г «Знайди дерево за описом»

Розповідь «Скільки живуть дерева»?

Гра «Дні народження дерев», «Як визначити вік дерева?»

Вірш А.Первомайського

«Срібні дерева»

Репродукція картини І. Шишкін

«Зимовий сад».

Аплікація на тоновому папері « В нас зимою білим цвітом сад зацвів – неначе літом».

Стоять дерева в пишних шатах

Ігровий тренінг:

«Незвичайно про звичайне».

Д/г «Загадай, ми відгадаєм, яке твоє дерево?»

«Чим подібні, чим відрізняються?»

Пальчикова гімнастика « Дерева і гілки».

Дерева в народних традиціях, звичаях, повір’ях, легендах.

«Зимова казка»  - малювання дерев на блакитно- рожевому тлі, набивання снігу пензликом від клею.

Лютий

Чи є у дерев вороги?

Заняття - роздум

Д/г «Екологічний світлофор» Подорож екологічною стежкою

«Хто і що заважає деревам?»

Пояснення вихователя: «Як омела забралася на ноги клену?»

Казки, вірші, пісеньки

Пазли власними руками: «Склади моє дерево з частин»

Чи знаєш ти дерева?

Екологічний турнір

Д/вправа «Поміркуй, в якого дерева тепліший кожух?»

«Відгадай на дотик», «Чия насінина полетить далі?», «З якої гілки дітки?».

Рослини- символи

Виготовлення значків для переможців «знай, люби, бережи».

Весна

Термін

Тема дня

Види організованої діяльності

Форми роботи протягом дня

Художня література та мистецтво

Фіксація результатів вражень  (продуктивна діяльність)

Березень

Дерева радіють: «Вже довші дні, коротші ночі».

Година психологічного розвантаження: « Стояла я і слухала весну».

Д/вправа «Поміркуй, чи проснулося твоє дерево?»

Розповідь « Як розпускаються дерева».

Д/г «З якої гілки дітки?», «Екологічний ланцюжок».

Етюд: «Звуки природи лікують».

Оповідання О. Григор’євої

« Навесні».

В. Сухомлинський «Колиска».

 

Дитячий коментар « Які зміни принесла весна моєму дереву»

Ліс у житті людини

Заняття – створення екологічної казки « Чому берізка плаче?»

Піраміда дитячих запитань про дерева. Хоровод навколо берізки.

Бесіда про весняний рух соків у деревах.

Хвилинки – цікавинки: « А що в бруньці?»

Мовна гра «Бережіть ліс».

Репродукція картини:

А. Куїнджі «Березовий гай».

Римування, віршотворення, складання казок разом з батьками

Всі дерева різні

Сезонні спостереження. Лиш весна привітна у гостях з’явилась – на гіллі тендітні котики розсілись.

Рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням «Ой, вербице, зеленая косице – будем тобі дарунки дарувати – у веселі ігри грати».

 

Вірш « Котики вербові».

Оповідання                              В. Сухомлинського «Коли дерева прокидаються».

Дерева нашого двору (фотоколаж)

Альбом «Дерева нашого краю».

Квітень

Ранньоквітучі дерева

Цільова прогулянка – пошук «Які дерева зацвітають найпершими?»

Міркуємо, граючись: «Чому квітки деяких дерев маленькі, непоказні?»

Розповідь вихователя: «Значення вітру у житті дерев».

Д/г: «Побіжи до дерева, яке загадали».

Музика П. Чайковського            « Пори року. Весна».

У майстерні олівця « Про які квіти мріє моє дерево»

Зелений патруль

Заняття «Клен – колиска для птахів».

Гра – драматизація «Зелений патруль».

Вправа – емпатія « Я дерево».

Шпаківня на нашому дереві.

Н. Забіла «Три вишеньки», «Яблунька», В. Крищенко «Сонячне яблуко», Леся Українка «Вишеньки», Д. Метелик «Ми черешні обкопали»

Створення живої екологічної газети.

Травень

Природа тішить око і милує

Ми йдемо до парку.

Спостереження.

Коли каштан засвічує свічки

Бесіда «Дерева – окраса землі. Хвилини споглядання панорам природи.

Р/гра «Шукаємо природні ароматизатори».

Д/гра «Відгадай на дотик запах»

 

М.Підгірянка

«Сади навесні»,

Т. Г.Шевченко «Садок вишневий коло хати»

 

 

Розгляд альбома

«Такі цікаві квіти та листочки у дерев»

Окраса фруктового саду - яблунька

Весняне свято праці

Розповідь вихователя про вченого Л. П. Симиренко.

Гра дискусія «Хто такий садівник?»

Прибирання майданчика

А. М’ястківський «Казочка про яблуньку» ,

В. О. Сухомлинський «Відломлена гілка»

Малювання «рожевий сад».

Фруктова вітальня: «Смачні яблука сорту «Симиренка»»

Ми – юні мешканці Землі, бережімо і примножуймо її

Тематичне дозвілля

Ігри – інсценізації екологічного спрямування.

Садіння дерев, кущиків: «Деревце маленьке як і я – йому потрібна турбота моя»

 

Аудіозапис із серії «Звуки природи»

Створення міні-саду, або алеї випускників «Посаджу на згадку дерево»

 

Пошук

Новини садочку

  • 1
  • 2
  • 3

Готуємося до прийому дітей-новачків

18 та 20 квітня 2017 р. пройшли настановчі збори для батьків дітей, які поступають до ДНЗ цього літа. Рекомендації щодо підготовки малечі до адаптаційного періоду в ДНЗ та вдома надали: завідувач, практичний психолог,...

22 квіт. 2017

Презентуємо досвід роботи

Педколектив ДНЗ готується до участі в обласному етапі Всеукраїнського фестивалю-огляду кращого досвіду з організації просвіти батьків вихованців ДНЗ та СНВК "Джерело батьківських знань, який відбудеться у травні 2017р.

22 квіт. 2017

Традиційне святкування

13.04.2017 р. Педколектив та батьки вихованців закладу продемонстрували свої творчі знахідки на щорічному пасхальному ярмарку "Великодня писанка"  біля театру М.В.Гоголя. Великий інтерес відвідувачів визнали поробки, які представляли групи "Дзвіночок", "Ластівка", "Сонечко", "Вишенька".

15 квіт. 2017

На пям'ять про дошкільні роки

10.04.2017 р. "Алея випускників" на території ПДНЗ поповнилася ще на декілька об'єктів. На пам'ять про своє дитяче життя у дитячому закладі діти старших випускних груп "Вишенька" та "Калинка" разом з батьками посадили фруктові дерева...

15 квіт. 2017

Спорт для всієї родини

7.04.2017 р. діти середньої групи №1 "Дзвіночок" разом з батьками прийняли участь у "Спортивній годині по п'ятницях" під керівництвом інструктора з фізичної культури Арнаутової О.А. Займатися цікавою справою великою компанією - велика насолода!

15 квіт. 2017

День здоров'я

7.04.2017 р. в ДНЗ пройшов тематичний День здоров'я під девізом "Диво-посмішка чудова у дитинки, що здорова", присвячений Всесвітньому дню здоров'я. Різноманітні заходи охопили вихованців та їх батьків.

15 квіт. 2017

Навчаємо майбутніх вихователів

С 27.03.2017р. в ДНЗ розпочалася навчальна педагогічна практика студентів групи ДВ-27 ІІ курсу кафедри "Дошкільної освіти" ПНПУ ім. В.Короленка. Установча конференція відбулася за участю керівника практики, викладача Карапузової У.В.

02 квіт. 2017

Допомога солдатам АТО

24.03.2017р. була проведена передача пластикових кришочок, які збирали вихованці закладу разом з батьками волонтерському Полтавському ГО "Громада небайдужих" при Успенському Соборі. Всі виручені кошти будуть використані на придбання протезів для ранених бійців АТО.

02 квіт. 2017

Завершена атестаційна компанія

23.03.2017р. в ДНЗ пройшло заключне засідання атестаційної комісії. Успішно пройшла чергову атестацію вихователь Дашутіна М.В.

02 квіт. 2017