Увійти

Увійти Закрити
---

ДНЗ №17 - Школа здоров’я, м. Полтава

---

Робота з проектами

Педагогічний авторський проект “Формуємо майбутнього патріота”.

 

Автор: Бродська Вікторія Вікторівна

Вихователь ДНЗ (ясла – садок) № 17 “Школа здоров’я”

 

Тема:

Людина починається з Любові, Відданості, Доброти.

 

Мета:

Становлення патріотичного світогляду, формування шанобливого ставлення до традицій, звичаїв, культури народу України, забезпечення нерозривної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, історії та сучасності рідного міста, бажання поліпшувати його в майбутньому дорослому житті.

 

Завдання:

1. Збагатити мову дітей словами й словосполученнями “улюблена іграшка”, “колядка”, “щедрівка”, “закличка”, “родинне дерево”, “родовід”, “екскурсія”, “рідний край”, “Батьківщина”.

2. Уточнити та закріпити знання дітей про взаємовідносини в сім’ї, тандеми: дитина – дитина, дорослий – дитина, молодий – старий, жінка – чоловік.

3. Розвивати вміння співчувати, турбуватися, логічно мислити, робити висновки.

4. Спонукати до використання у повсякденній мові українських фольклорних малих форм, приказок, забавлянок, загадок, віршів.

5. Виховувати шанобливе ставлення до рідної природи, людей, об’єктів рідного міста, бажання берегти і поліпшувати оточуючий світ.

 

Тривалість реалізації проекту:

Три календарні роки з дітьми молодшого, середнього, старшого дошкільного віку.

 

Принцип реалізації проекту:

Від розвитку в дітях вміння любити, турбуватися про іншого за допомогою улюбленої іграшки, через прихильність, любов, турботу, повагу до близьких людей, сім’ї, до виховання почуття гордості, любові до рідного міста.

 

Показники засвоєння змісту:

Діти знають свій родовід, мають досвід у екскурсійному відвідуванні визначних міст Полтави. У дітей сформовані шанобливі почуття до культури, історії, сучасності рідного міста, діти прагнуть берегти й покращувати оточуючий світ.

 

Орієнтовні етапи становлення патріотичної свідомості дітей

Молодший дошкільний вік

1.Батьківськи збори “Будуємо осередок любові, тепло і затишок для дитини вдома за допомогою улюблених речей”.

2.Фотовиставка “Моя улюблена іграшка”.

3.Індивідуальні бесіди з дітьми за фотографіями “Моя улюблена іграшка”.

4.Складання маленьких оповідань для інших дітей за фотографіями.

5.Вивчення колискових для улюблених ляльок та м’яких іграшок  “Котику сіренький”, “Ходить сон коло вікон”.

6.Проведення с-р ігор “Нагодуємо ляльку”, “Ведмедик хворіє”, “Будуємо гараж для машини”.

7. Орієнтовні заняття: мовне “Подорож в країну зламаних іграшок”,  образотворча діяльність  “Фартушок для ляльки”, конструювання “Хатинка для звірят”.

8. Дид. ігри “Вгадай за описом”, “Хто як кричить”, “Чарівний мішечок”.

9. Виставка: ”Моя перша книжечка”.

10. Приділяємо увагу кожній книжці. ”Вечори улюбленої книги”.

11. Вивчення віршів, потішок, забавлянок з улюблених книг.

12. Інсценізація улюблених казок.

13. Малювання ілюстрацій до вивчених творів.

14. Конструювання з паперу “Книжечки”.

15. Дид. ігри “З якої казки?”, “Продовжи потішку”.

16. Залучення батьків до сумісної роботи разом з дітьми у дитсадочку. “Лікарня для іграшок та книжок”.

 

Середній дошкільний вік

1. Батьківські збори “Міцна родина – весела, здорова, щаслива дитина”.

2. Заохочувати батьків складати разом з дітьми родинне дерево або родовід сім’ї.

3. Виставка “Квітучий сад родинних дерев”.

4. Індивідуальні бесіди з кожною дитиною “Я горджуся своєю родиною”.

5. Складання кожною дитиною розповіді “Моя сім’я” за допомогою “родинних дерев”.

6.С-р ігри “Дім”, “Сім’я на прогулянці”, Готуємо обід для родини”.

7. Дид. ігри “Злови і назви”, “Скажи пестливо”, “Що потрібно для роботи”.

8.Орієнтовні заняття: мовні “З бабусиної скрині”, “В гості до села”; образотворча діяльність  “Портрет матусі (тата, бабусі)”, “Чашка для сестрички”, “Бабусин рушник”, “Листівка на свято”; конструювання “Будинок для моєї родини”, “Гараж для машини тата”, “Бабусина кухня”.

9. Конструювання з паперу: “Намисто для мами”, “Книжка для братика”, “Кошик для дрібничок”.

10 Вивчення колискових “Мати сина колихала”, “Ходить сон по долині”. Вивчення мирилок, закличок, загадок, приказок про сім’ю, мир, злагоду, дружбу.

11. Читання творів: Л.Коломієць “Є сестричка в мене”, “Працьовита в нас сім’я”, “Татова порада”, Н.Забіла “Мамине свято” та інші.

12.Запросити батьків на вечори спогадів – розповідати дітям про прадідусів і прабабусь “Пам’ятаємо рідних”.

13. Музичне заняття з виступом батьків “Мамина пісня”.

14. Зустріч з бабусями “Традиції родини”.

15. Проведення українських народних та сімейних свят за участю батьків.

16. Вечорниці з батьками “Свято рідної мови”.

 

Старший дошкільний вік

1.Батьківські збори “Люби і знай свій рідний край”.

2. Залучення батьків до заходу “Допомагаємо дитині краще пізнати і полюбити своє рідне місто”. Індивідуальні екскурсії батьків з дитиною до визначних місць Полтави.

3. Виготовлення батьками разом з дітьми фотогазет про одне з визначних місць Полтави.

4.Виставка фотогазет.

5. Приділяємо увагу кожній газеті. Складання дітьми розповідей, за допомогою фотографій, про враження від екскурсії.

6. Екскурсії групою до об’єктів, розташованих на відстані  не більше ніж 1,0 – 1,5 км від дитсадочка. Знайомство з призначенням, архітектурою, історією об’єктів. ( Школа, магазин, аптека, пам’ятники, парки та інш.)

7. Знайомство з вулицею, на який розташований дитячий садок. Розгляд ілюстрацій, екскурсії по вулиці, розповіді дітей з власного досвіду.

8. Цільові прогулянки в природу ( парки, алеї, ставок, лук, лісопарк)

9. Вивчення віршованих творів про Полтаву та віршів патріотичного змісту. (Наприклад, “Облетів журавель”).

10. Читання оповідань про рідне місто.

11. Співання пісень патріотичного змісту ( “Полтавські галушки”, “Ми любимо всі наше місто яскраве” та інш).

12. Орієнтовні заняття: мовні “ Я по вулиці гуляю”, “Дуже раді ми гостям”; образотворча діяльність “Моє улюблене місце Полтави”, “Річка Ворскла”, “Пам’ятник Слави”, “Прапор Полтави”; конструювання “Вулиця Калініна”, “Школа”, “Зупинка тролейбусів”.

13. Дид. ігри: “Що є в моєму дворі”, “Вибери правильно ілюстрацію”, “Я – хазяїн двору”, “Відгадай, де я був”, “Допоможемо новенькому”, “Якби я був чарівником”.

14. Організація, разом з батьками, одноденного походу. “Ближче знайомимось з природою рідного краю”.

15. Запрошення батьків на зустріч з дітьми для проведення розповідей за темою: “Як моя праця допомагає розквітати рідному місту”.

16. Організація праці дітей в природі “Зробимо Полтаву гарнішою”.

 

Перелік зупинок на маршруті

1.Південний залізничний вокзал.

2.Краєзнавчий музей.

3. Пам’ятник Т.Г.Шевченко.

4. Музей-садиба І.П.Котляревського.

5. Біла Альтанка.

6. Успенський Собор.

7. Пам’ятник на місці відпочинку Петра I

8. Пам’ятник І.П.Котляревському.

9. Храм святих великомучениць Віри,

Надії, Любові та матері їх Софії.

10. Пам’ятник коменданту Полтави

полковнику О.С. Келіну і захисникам фортеці.

11. Пам’ятник М.В.Гоголю.

12. Пам’ятник нескореним полтавчанам.

13. Музично-драматичний театр ім. М.В.Гоголя.

14. Монумент Слави.

15.Адміністративний будинок міської ради.

15а. Братська могила російських воїнів,

що загинули у Полтавській битві 1709 року.

16.Музей Панаса Мирного.

Пам’ятник Панасу Мирного.

16а. Музей історії Полтавської битви.

Пам’ятник Петру I

17. Меморіальний комплекс Солдатської слави.

17а. Обеліск на місці російського редуту

на полі Полтавської битви.

18. Київський залізничний вокзал.

Гра « Подорож по місту Полтава»

Мета. Розширювати знання дітей про  рідне місто -  Полтаву. Ознайомити з історією міста та історичними пам’ятками. Формувати у свідомості дітей поняття «мала» і «велика Батьківщина». Пробудити почуття гордості за свій рідний край, свою Вітчизну. Збагачувати словниковий запас дітей. Виховувати патріотизм. Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, мовлення. Закріпити навички усної лічби, знання правил дорожнього руху та поведінки в транспорті.

 

Набір для гри.

  • Ігрове поле у вигляді карти Полтави з позначеним маршрутом і зупинками, біля яких наклеєні картинки або фотографії архітектурних споруд, пам’ятників тощо.
  • Іграшковий автобус (для колективної гри) і маленьки автомобілі (для індивідуальної гри).
  • Ігровий кубик.
  • Призові фішки (за кількістю учасників і завдань).
  • Картка з правилами гри.

 

Правила гри

  • Гра починається з першого кружечка, де на гравців чекає автобус (для колективної гри) або автомобілі (для індивідуальної). Перший гравець кидає кубик і пересувається по карті на стільки кроків (кружечків), скільки випало на кубику.
  • Кубики кидають по черзі. Кинувши, треба оголосити наступну зупинку. Діставшись до неї, гравець має розглянути і назвати будівлю, або історичну пам’ятку, розповісти про неї. За правильну відповідь гравець отримує призову фішку. Якщо він не знає відповіді, то її дає інша дитина, якій дістається за це дві фішки.
  • Рожевий кружечок означає, що треба рухатися за стрілкою, жовтий – рухатися за жовтими кружечками, смугастий – скористуватись світлофором.
  • Якщо кубик показує більше ходів, ніж залишилося до фінішу, хід передається наступному гравцю і так, поки не випаде необхідна кількість, оскільки «переліт» заборонено.

Підготовка до гри. Ведучий розкладає на столі ігрове поле – карту подорожі. Всі разом розглядають маршрут: від першої до останньої зупинки. Пересування доріжкою гравці здійснюють автобусом або легковими автомобілями.

 

З авторського досвіду роботи
вихователя Бродської В.В.
"Виховання майбутніх патріотів
через систему знань про рідне місто"
(Затверджено вченою радою
ПОІППО ім. В.Остроградського, 2009р.)

Пошук

Новини садочку

  • 1
  • 2
  • 3

Відпочинок для душі

У рамках заходів святкування Дня дошкілля трудовий колектив ПДНЗ 27 вересня відвідав м. Миргород за екскурсійним маршрутом.

27 вер. 2014

До всеукраїнського Дня дошкілля

26.09. 2014 р. була урочисто відкрита дошка пошани ПДНЗ.

26 вер. 2014

Маленький внесок у справу мира в Україні

23.09.2014 р. у ПДНЗ колективом разом з батьками організований ярмарок – розпродаж виробів, виконаних власноруч.

23 вер. 2014

Святкуємо День міста

23 вересня пройшли заходи: • Музично – тематична година «Немає ріднішого міста як те, у якому живемо»

23 вер. 2014

Залучаємося до патріотичних цінностей

20.09. 2014 р. вихованці старших дошкільних груп прийняли участь у святковому Параді вишиванок до Дня міста.

20 вер. 2014

Залучаємося до шкільного спортивного життя

На виконання плану наступності між ПЗОШ №28 та ПДНЗ №17 17.09.2014 р. організовані розваги у спортивній залі школі присвячені Дню фізкультурника зі старшими дошкільниками.

17 вер. 2014

Плануємо перспективи діяльності

2.09. 2014 відбулася настановча педагогічна рада.

02 вер. 2014

На зустріч знанням

2 вересня 2014 року у ПДНЗ пройшло свято, присвячене Дню знань «Літечко, прощавай! Дитсадок нас зустрічай!» з участю всіх вікових груп

02 вер. 2014

Пройшло засідання атестаційної комісії

Розпочалася атестаційна компанія для педагогічних працівників ДНЗ 2013-2014 року.

16 жовт. 2013